مراقبتهایقبلوبعدازعمللیپوماتیک

 

یکی از معروف ترین جراحی های زیبایی و پیکر تراشی، عمل لیپوماتیک می باشد و مانند بسیاری از جراحی های زیبایی، نتیجه ی نهایی این عمل بستگی زیادی به مراقبت های قبل و بعد از عمل آن دارد. لذا دانستن نکاتی که قبل و بعد از عمل لیپوماتیک باید انجام دهید، برای حفظ سلامتی خود و گرفتن نتیجه مطلوب از عمل لیپوماتیک، بسیار ضروری و مهم است. در این مقاله از اقدام های مهم قبل از عمل لیپوماتیک و مراقبت های مورد نیاز بعد از آن، سخن گفته ایم.

عمل لیپوماتیک

همانطور که در مقاله عمل لیپوماتیک چیست؟ گفتیم، لیپوماتیک یکی از بهترین روش های پیکر تراشی می باشد که با آن میتوان به اندام رویایی و دلخواه خود دست یافت. در واقع عمل لیپوماتیک نسل پیشرفته و تغییر یافته لیپوساکشن است که نسبت به آن عوارض کمتری دارد.

عمل لیپوماتیک نوعی عمل زیبا سازی بدن می باشد که سبب دفع چربی اضافی از نقاط حجیم بدن می شود. همچنین سلول ‌های چربی مکیده شده توسط دستگاه لیپوماتیک می تواند به عنوان پرکننده تزریقی در قسمت ‌های دیگر بدن مانند سینه، لگن، صورت و … استفاده شود.

در نگاه اول ممکن است عمل لیپوماتیک، همان لیپوساکشن به نظر برسد، اما به علت فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای دفع چربی، این جراحی باعث آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر بهتر پوست و اثر ماندگارتر می ‌شود و تفاوت بسیاری با لیپوساکشن دارد. برای مطالعه ی بیشتر در مورد مزایا و عوارض عمل لیپوماتیک می توانید به مقاله موجود در سایت ما مراجعه کنید.

 

مراقبت های قبل از عمل لیپوماتیک

برای انجام عمل لیپوماتیک باید قدم به قدم جلو رفت تا نتیجه مطلوب، حاصل شود.

 

تحقیق و انتخاب پزشک متخصص و با تجربه

انتخاب پزشک با تجربه و متخصص لیپوماتیک، یکی از مهم ‌ترین مراحل انجام عمل لیپوماتیک می باشد؛ پس اگر قصدی برای انجام عمل لیپوماتیک و دغدغه زیبایی اندام ‌تان را دارید، باید سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و به پزشک متخصص و باتجربه ‌ای مراجعه کنید. برای انجام عمل لیپوماتیک می توانید به دکتر وحید عین آبادی در شیراز مراجعه کنید.

شرکت در جلسه مشاوره با پزشک متخصص لیپوماتیک

بعد از انجام تحقیقات و انتخاب پزشک مورد نظر خود، باید برای جلسه مشاوره وقت بگیرید و تمامی سوالات و انتظاراتی که از انجام عمل لیپوماتیک دارید، بیان کنید.

 

آمادگی قبل از لیپوماتیک

آمادگی قبل از عمل لیپوماتیک شامل مشخص شدن وقت جراحی، انجام آزمایش های لازم و تهیه گن های پزشکی که برای ساپورت بهتر بعد از جراحی استفاده می ‌شوند و تورم را کم می کنند، می شود. همچنین قبل از عمل لیپوماتیک باید از مصرف آسپرین، الکل، سیگار و قلیان حداقل به مدت دو هفته خودداری شود.

 

نحوه انجام لیپوماتیک توسط پزشک متخصص

پزشک متخصص برحسب تشخیص در خصوص نیاز به بی‌ هوشی یا عدم نیاز به آن، می تواند جراحی را در کلینیک یا بیمارستان انجام دهند.

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

مانند دیگر جراحی های زیبایی، مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک نیز اهمیت زیادی دارد و می توان گفت نتیجه نهایی عمل لیپوماتیک افراد وابسته به همین مراقبت ‌ها است. مهم‌ ترین مراقبت‌ های بعد از عمل لیپوماتیک به شرح زیر می باشد:

  • اگر عمل لیپوماتیک در ناحیه پایین تنه انجام شده است، فرد حتما باید از جوراب مخصوص استفاده کند تا باعث پیشگیری از آمبولی بشود.
  • بیمار بعد از مشورت با پزشک، ۱۲ ساعت بعد از عمل و هوشیاری کامل، با همراه خود یا پرستار کمی قدم بزند تا مشکلی پیش نیاید. گاهی خوابیدن و بی حرکت بودن بعد از عمل لیپوماتیک، عوارض متعددی دارد.
  • همانطور که گفتیم بعد از عمل لیپوماتیک فرد باید از گن مخصوص استفاده کند که تاثیر فوق ‌العاده ‌ای نیز در نتیجه عمل دارد.
  • در صورتی که بیمار روی تخت استراحت می کند، می بایست هر ۱۵ دقیقه یک بار جا به‌ جا شود و به هیچ وجه به پهلو نخوابد.
  • دوش گرفتن تا سه روز بعد از انجام عمل لیپوماتیک، ممنوع است.
  • شست و شوی منظم محل زخم و تعویض پانسمان مهم‌ ترین بخش مراقبت بعد از عمل لیپوماتیک می باشد.
  • فرد باید روزانه پانسمان خود را عوض کند و نباید از پانسمان‌ های طولانی مدت استفاده کند.
  • بعد از توصیه و تجویز پزشک، بیمار می تواند از پماد های ترمیم کننده محل زخم، به ‌طور منظم استفاده کند.
  • فرد باید از انجام ورزش‌های سنگین خودداری نماید.
  • در مدت زمان ۳ تا ۶ ماه بعد از عمل لیپوماتیک، باید از گن مخصوص استفاده شود.
  • استفاده از داروهای رقیق کننده خون، مگر با تجویز پزشک متخصص، ممنوع است.

 

بعد از انجام عمل لیپوماتیک، با مشاهده چه علائمی باید با پزشک خود تماس بگیرم؟

اغلب بعد از انجام عمل لیپوماتیک، واکنش بدن افراد متفاوت می باشد. شرایطی که قرار است در این مقاله بیان کنیم، معمولا به ‌صورت نادر اتفاق می ‌افتد، اما اگر قصد انجام عمل لیپوماتیک را دارید باید در مورد این شرایط بدانید تا در صورت مشاهده هر کدام از شرایط زیر، سریعا با پزشک خود تماس گرفته و اقدامات لازم را انجام دهید.

  • از آن جایی که معمولا بعد از انجام لیپوماتیک جهت تخلیه خونابه‌ ها، از لوله‌ های درن استفاده می ‌شود، اگر میزان خون ‌ریزی شما از این لوله ها زیاد و بیش از حد بود، می بایست با پزشک خود تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده ترشحات از محلی خارج از درن و به بیرون هدایت شدن آن ها، باید حتما با پزشک خود این موضوع را در میان بگذارید.
  • پر نشدن محفظه تخلیه درن در روز های ابتدایی بعد از عمل لیپوماتیک و تورم زیاد در ناحیه لیپوماتیک شده، باید پیگیری شود.
  • اگر مشاهده کردید که رنگ پوست شما بعد از عمل لیپوماتیک تغییر کرده است، با پزشک خود تماس بگیرید.
  • در صورت داشتن درد غیر طبیعی و بیش از اندازه، نیاز است که با پزشک خود تماس بگیرید.
  • اگر پس از انجام عمل لیپوماتیک نواحی شکم، درد های شکمی و خونریزی ‌های غیرطبیعی در ادرار داشتید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید و با او این مسئله را در میان بگذارید.
  • اگر به هر دلیلی در ناحیه های قفسه سینه، سر، دست و پا دچار درد غیر عادی شدید، می بایست با پزشک خود تماس بگیرید.

 

یکی از بهترین پزشک های حال حاضر برای عمل لیپوماتیک، دکتر وحید عین آبادی در شیراز می باشد که می توانید برای جراحی به کلینیک ایشان در شهر شیراز مراجعه کنید.