لیپوماتیکدرشیراز

 

چاقی و داشتن چربی انباشته شده در بدن امروزه یکی از اصلی ترین و مهمترین مشکلات و دغدغه های است که بسیاری از افراد با آن درگیر می باشند. چربی انباشته شده در بدن سبب می شود ظاهر انسان نامناسب دیده شود و همچنین زمینه ساز بسیاری از بیماری ها شود. از این رو، امروزه بسیاری از مردم به دنبال یافتن راه های سریع و مناسب برای آب کردن چربی ها می باشند.

در حال حاضر یکی از بهترین و مناسب ترین راه ها برای آب کردن چربی ها، استفاده از عمل لیپوماتیک است. این روش به عنوان راهی سریع و آسان شناخته می شود که یکی از موثرترین و کاربردی ترین نوع عمل های لاغری محسوب می شود. با استفاده از این روش می تواند چربی های موضعی را به وسیله امواج خرد و با استفاده از لوله کانولا از بدن تخلیه نمود.

لاغری با لیپوماتیک و نحوه انجام آن

در درجه اول نکته ای که باید افراد که می خواهند لاغری را به شیوه لیپوماتیک انجام دهند، این روش برای سلامتی هیچ گونه خطری ندارد. از این رو، جای نگرانی ندارد.

این روش، یک روش جراحی زیبایی است که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تا به این صورت، افراد به تناسب اندام و زیبایی مورد نظر خود دست پیدا کنند.

نحوه انجام لیپوماتیک به این صورت است که در مرحله اول متناسب با شرایط بیمار و بر اساس سن و سال نوع بیهوشی انتخاب می شود. این روش به صورت بی حسی نیز انجام می شود که پزشک متخصص آن را تشخیص می دهد.

در مرحله دون لوله کانولا با استفاده از برش های که بعضی وقت ها کمتر از ۵ میلی متر است به داخل پوست وارد می شود و با استفاده از امواجی که به وسیله دستگاه لیپوماتیک ایجاد می شود، بافت های چربی را خرد می کند و سپس بافت های چربی خرد شده به وسیله دستگاه ساکشن از بدن خارج می گردد. در بسیاری از مواقع این چربی های خارج شده برای تزریق در دیگر نقاط بدن مانند باسن، دست و یا صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت های استفاده از لیپوماتیک

اگر چه برای لاغری روش ها و راه های زیادی وجود دارد، ولی با این حال، برخی از این راه ها مانند ورزش کردن طولانی مدت است و یا برخی دیگر مانند رژیم گرفتن در بسیاری از مواقع ناموفق است. در حالی که لیپوماتیک از جمله روشی است که بسیار ساده تر و آسان تر از دیگر روش ها می باشد و می توانند با اطمینان بیشتری اقدام به انجام آن کرد. از این رو، این روش دارای مزیت های  زیاد نسبت به روش های دیگر لاغری می باشد. از جمله این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– یکی از مهمترین مزیت های این روش، این است که بافت های چربی به هیچ وجه آسیب نمی بیند و به همین دلیل می توان آنها را در قسمت های دیگر بدن استفاده کرد.

– مزیت دیگر این روش، داشتن دوران نقاهت کمتر نسبت به دیگر روش هاست. البته این مسئله تا حدودی به آستانه تحمل درد افراد بستگی دارد.

علاوه بر اینها، می توان به مزیت های دیگر این روش مانند ریسک عفونت کمتر نسبت به دیگر روش، احتمال ایجاد کبودی بسیار کمتر و غیره اشاره کرد. بنابراین این روش دارای فوایدی مانند کبودی خفیف تر در پوست، داشتن درد بسیار جزئی، موثرتر و ایمن تر بوده، داشتن دوران نقاهت و بهبودی کمتر و غیره می باشد.

اقدامات قبل و بعد از انجام لیپوماتیک

برای این که بتوان نتیجه درست و مورد نظر را از لیپوماتیک به دست آورد، در درجه اول باید به توصیه ها و راهنمایی های پزشک معالج به دقت گوش داد و اقدامات قبل و بعد را به دقت انجام داد. از جمله اقداماتی که قبل از جراحی بیمار لازم است، انجام دهد، ایجاد تناسب بین وزن و شاخص توده بدنی خود می باشد. افرادی که اضافه وزن دارند، باید وزن خود را کاهش دهند.

علاوه بر این، اگر از دخانیات و یا نوشیدنی های الکلی استفاده می کنید، باید دو هفته قبل از عمل استفاده از آنها را قطع کنید.

قبل از عمل بهتر است از مصرف آسپرین اجتناب کرد و روز عمل هم از شب قبل ناشتا بود.

بعد از این که جراحی انجام شد، بر اساس نوع جراحی لازم است سه تا هفت روز استراحت کرد و توصیه های درمانی پزشک را به دقت انجام داد.