مزایاومعایبعملابدومینوپلاستی

 

بالا رفتن سن انسان، بارداری و افزایش وزن از جمله عوامل و دلایلی هستند، که سبب می شود، انسان با اضافه وزن مواجه شود و همچنین دچار بزرگی شکم و انباشته شدن چربی در ناحیه شکم گردد. از این رو، علاوه بر اینها، باید گفت که تغییر سبک تغذیه و سبک زندگی نیز بر روی سلامتی انسان و چاقی افراد تاثیر مستقیمی دارد. از این رو، امروزه بسیاری از افراد دارای شکم بر آمده و چاق می باشند که بر روی زیبایی و اعتماد به نفس آنها تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل، اکثریت افراد به دنبال از بین بردن بزرگی و چربی های شکم و همچنین داشتن شکمی صاف و تخت می باشند. یکی از بهترین و مناسب ترین راه ها برای این منظور، در دوره کنونی، استفاده از عمل جراحی ابدومینوپلاستی است. این روش جراحی با وجود این که بسیار موثر و کاربردی است، ولی مانند سایر روش ها و راه ها دارای مزایا و عوارض خاص خود نیز می باشد.

آشنایی با ابدومینوپلاستی

ایجاد برش هایی برای جراحی از جمله تلاش های اولیه برای اصلاح بد شکلی ها در ناحیه شکم با توجه به ایجاد اسکار و جای بخیه بعد از جراحی انجام می شد. از این روش های اولیه برای تخلیه بافت های زیر جلدی و برداشتن پوست اضافی استفاده می شده است.

از این نوع جراحی برای افرادی استفاده می شد، که دارای شرایط حاد بودند. چرا که احتمال عفونت و خطرات مرتبط با بیهوشی سبب می شود که این جراحی تنها در صورتی انجام شود که نیاز مبرم وجود داشت.

ولی امروزه به دلیل پیشرفت هایی که در عرصه پزشکی به وجود آمده است، روشی جدید برای زیبا سازی شکم به وجود آمده است که با نام ابدومینوپلاستی شناخته می شود. با استفاده از این روش می تواند افتادگی پوست ایجاد شده در پوست شکم را از بین برد.

نحوه انجام این عمل جراحی به گونه ای است که جراح متخصص یک برش طولانی از یک طرف استخوان لگن به طرف دیگر ایجاد می کند و به این صورت چربی ها و پوست اضافی را بر می دارد و سپس ماهیچه های دیواره شکم با استفاده از بخیه سفت می شود.

بنابراین برای این منظور در مرحله اول برای راحتی و آرامش بیمار داروهایی تزریق می شود، نوع داروها را پزشک مشخص می کند. در مرحله بعد برش کامل شکم انجام می شود که این برش ها به صورت افقی و در ناحیه بین ناف و بالای استخوان آلت تناسلی صورت می گیرد. میزان، شکل و مقدار برش ها به مقدار پوست اضافی انجام می شود. بعد از آن شروع به ترمیم عضلات ضعیف زیر شکم، برداشتن چربی های اضافی می شود و در نهایت با استفاده از تکنیک های مختلف عضلات شکم به یک دیگر متصل شده و فرد می تواند صاحب شکمی صاف شود.

مزایا و عوارض عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی به دلیل داشتن مزیت های زیاد روز به روز محبوب تر و رایج تر می شود. با این وجود این نوع عمل جراحی هم دارای برخی عوارض و خطراتی است که باید قبل از اقدام به جراحی از آنها مطلع بود و با آگاهی اقدام به انجام این عمل نمود. از جمله مزایایی که این روش عمل جراحی دارد، می تواند به بی خطر تر بودن آن در مقایسه با دیگر روش های مشابه اشاره کرد. همچنین باید به برخی دیگر از مزیت های این روش از جمله بهبود سریع تر و آسان تر، داشتن نتیجه مناسب و ایده ال، کم هزینه تر بودن و غیره اشاره کرد. در کنار اینها، باید به عوارض این نوع جراحی هم اشاره کرد. از جمله این عوارض می تواند به خطرات ناشی از بیهوشی، خونریزی، عفونت، بی حسی و یا سایر تغییراتی که احتمال دارد در احساس پوست به وجود آید، زخم، نارضایتی از نتیجه زیبایی و درد مداوم اشاره کرد. همه اینها، می تواند از جمله عوارض و خطراتی باشد که عمل جراحی ابدومینوپلاستی می تواند داشته باشد. با این حال، در صورتی که برای جراحی بهترین و متخصص ترین پزشک انتخاب شود و این نوع جراحی با عمل و آگاهی صورت گیرد، عوارض آن به حداقل کاهش پیدا می کند و می توان از بسیاری غوارض آن پیشگیری نمود. از این رو، انتخاب پزشک متخصص و ماهر برای ابدومینوپلاستی تاثیر مستقیم بر روی نتیجه آن دارد و سبب می شود، فرد رضایت بیشتری از نتیجه جراحی خود داشته باشد.