عمللیپوماتیکچیست؟

عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک نوعی عمل زیبا سازی و پیکر تراشی بدن می باشد که امروزه بسیار معروف شده است و افراد زیادی از لیپوماتیک برای از بین بردن چربی بدن خود استفاده می کنند. اما در حقیقت عمل لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟ برای کدام نواحی بدن قابل استفاده است؟ چه افرادی می توانند این عمل را انجام دهند؟ هزینه عمل لیپوماتیک چقدر است؟ در این مقاله به طور جامع به تمامی سوال های بالا پاسخ داده ایم.

 

عمل لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از بهترین روش های پیکر تراشی می باشد که با آن میتوان به اندام رویایی و دلخواه خود دست یافت. در واقع عمل لیپوماتیک نسل پیشرفته و تغییر یافته لیپوساکشن است که نسبت به آن عوارض کمتری دارد.

عمل لیپوماتیک نوعی عمل زیبا سازی بدن می باشد که سبب دفع چربی اضافی از نقاط حجیم بدن می شود. همچنین سلول ‌های چربی مکیده شده توسط دستگاه لیپوماتیک می تواند به عنوان پرکننده تزریقی در قسمت ‌های دیگر بدن مانند سینه، لگن، صورت و … استفاده شود.

در لیپوماتیک از دستگاه ‌های پیشرفته و تخصصی سبب شکستن بافت چربی زیر پوست استفاده می شود و چربی را از بدن خارج می ‌کند. نام دیگر لیپوماتیک، بادی کانتورینگ یا پیکر تراشی می باشد. همچنین عمل لیپوماتیک عوارضی مانند ناهمواری ‌های فاحش در چربی، آسیب شدید به بافت و مشکلاتی مثل ریسک بالای آمبولی ندارد. برای مطالعه بیشتر در مورد مزایا و عوارض عمل لیپوماتیک می توانید به مقاله موجود در سایت ما مراجعه کنید.

 

مراحل انجام لیپوماتیک

در عمل لیپوماتیک، پزشک با استفاه از دستگاه لیپوماتیک چربی را از نواحی مورد نظر خارج می کند. پزشک با ایجاد سوراخ هایی زیر پوست، با استفاده از وسیله ای لوله مانند به نام کانولا، بدن را از شر چربی ها خلاص می کند؛ در واقع دستگاه لیپوماتیک چربی های اضافی را، بدون آسیب به بدن، می مکد. همانطور که گفتیم سلول های چربی ساکشن شده از بدن، می توانند به عنوان پرکننده در سایر قسمت های بدن استفاده شوند.

به طور دقیق تر در عمل لیپوماتیک با استفاده از فناوری مادون صوت، ارتعاش و نوتاسیون، سلول های چربی شکسته می شوند و در طول این فرآیند لوله های کانولا وارد بافت چربی می شوند که با حرکات چرخشی و ارتعاشی چربی ها را از بین می برند.

بسته به مقدار چربی که باید مکیده شود، عمل لیپوماتیک می تواند ۲ تا ۳ ساعت طول بکشد. عمل لیپوماتیک بدون نیاز به تیغ جراحی و بی ‌هوشی عمومی، انجام می شود و در طول این عمل هیچ آسیبی به عروق یا سلول های چربی وارد نمی شود.

در مقایسه با لیپوساکشن، در لیپوماتیک خون کمتری از دست می رود و زمان بهبودی نیز کوتاه تر است. ممکن است مانند هر عمل دیگری، جای زخم و اسکار روی پوست بماند اما جای نگرانی نیست و در عرض چند هفته زخم های به جا مانده از سوراخ ها ناپدید می شوند؛ البته این امر به مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک نیز بستگی دارد که می توانید در این مقاله در مورد مراقبت های قبل و بعد از عمل لیپوماتیک مطالعه کنید.

دستگاه لیپوماتیک چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه بر پایه ارتعاشات ساخته شده است که از لرزش‌ ها برای نابود کردن چربی ‌های ناخواسته استفاده می ‌شود. این روش لیپوماتیک امواج صوتی غیر قابل شنیدن برای گوش انسان دارد که برای شکستن سلول‌ های چربی به کار می رود. سپس با ایجاد یک برش بسیار کوچک، لوله ریز کانولا وارد بافت‌ های چربی می شود و با حرکت چرخشی و ارتعاش سبب از بین رفتن چربی ها می شود.

در عمل لیپوماتیک چربی ها به تدریج تحت درمان قرار می گیرند، سپس ذوب شده و حذف می شوند. در آخرین مرحله پس از برداشتن چربی‌ های اضافی، با دستگاه خلاء چربی ‌های سرسخت سفت شده، کشیده می شوند.

در نگاه اول ممکن است عمل لیپوماتیک، همان لیپوساکشن به نظر برسد، اما به علت فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای دفع چربی، این جراحی باعث آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر بهتر پوست و اثر ماندگارتر می ‌شود و تفاوت بسیاری با لیپوساکشن دارد.

می توانید اطمینان کنید که در عمل لیپوماتیک با برداشت منطقه وسیعی از بافت چربی، به پوست آسیبی وارد نمی شود. همچنین دوره بازیابی و بهبود بسیار کمی دارد. برای انجام عمل لیپوماتیک می توانید به دکتر وحید عین آبادی در شیراز مراجعه کنید.

لیپوماتیک در نواحی مختلف بدن

عمل لیپوماتیک معمولاً در نقاط مختلف بدن مانند کمر، شکم، زیر چانه و … اعمال می شود. لیپوماتیک نه تنها سبب کاهش وزن می شود، بلکه عضلات بدن را سفت می کند و چربی های سرسخت بدن را از بین می رود. به طور کلی عمل لیپوماتیک برای اندام‌ های زیر قابل استفاده است:

  • لاغری غبغب
  • جراحی لاغری بازو
  • سینه (قفسه سینه به غیر از پستان)
  • لاغری شکم
  • حذف چربی پهلو
  • پشت کمر
  • جراحی ران، بغل ران
  • باسن
  • ناحیه تناسلی (ناحیه زیر شکم تا لابیا)

افراد بالای ۱۸ سال که بیماری مزمن ندارند می توانند با عمل لیپوماتیک چربی نواحی گفته شده را، از بین ببرند.

 

چه افرادی برای لیپوماتیک مناسب هستند؟

  • افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند.
  • افرادی که چاقی موضعی دارند.
  • افرادی که دچار ناهمواری چربی و سلولیت هستند.
  • افرادی که بیماری خاصی ندارند.
  • افرادی که علاقه‌ مند به تغییر فرم اندام‌ شان هستند.
  • افرادی که به هر دلیلی امکان ورزش و رژیم برای کاهش چربی در ناحیه ‌ای خاص ندارند.

 

چه افرادی نباید برای لیپوماتیک اقدام کنند؟

  • افرادی که به هر دلیل اضافه وزن زیادی دارند، برای استفاده از روش لیپوماتیک مناسب نیستند؛ زیرا خارج کردن حجم زیاد چربی از این طریق، به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.
  • افرادی که بیماری کم ‌خونی دارند و یا به علت داشتن دیابت، دچار مشکل در ترمیم زخم هستند.
  • اگر فردی چربی نداشته باشد و دارای سلولیت باشد، لیپوماتیک، درمانی برای این مشکل نخواهد بود.
  • از لیپوماتیک نمی توان برای درمان ترک ‌های پوستی استفاده کرد.
  • عمل لیپوماتیک برای افرادی که پوست شل دارند یا کلاژن سازی در پوست آن‌ ها به خوبی انجام نمی ‌شود، مناسب نیست.

 

هزینه لیپوماتیک

هزینه عمل لیپوماتیک مانند جراحی های دیگر به شرایط بیمار، اندازه ناحیه درمان، میزان حجم چربی که باید برداشته شود، مکانی که در آن جراحی انجام می‌شود، تجربه جراح و مهارت جراح بستگی دارد. بهترین راه برای بدست آوردن هزینه دقیق عمل، مراجعه کردن به پزشک متخصص و مشاوره با او می باشد.

 

یکی از بهترین پزشک های حال حاضر برای عمل لیپوماتیک، دکتر وحید عین آبادی در شیراز می باشد که می توانید برای جراحی به کلینیک ایشان در شهر شیراز مراجعه کنید.