عملجراحیبینیطبیعیدرشیراز

عمل جراحی بینی طبیعی جهت اصلاح بینی و زیباتر کردن آن انجام می شود. این عمل جراحی به‌ صورت تخصصی انجام می‌ شود و برای بسیاری از افراد یک گزینه جذاب برای بهبود شکل و ظاهر بینی می باشد. در این مقاله، به بررسی روش ‌های جراحی بینی طبیعی، مزایا و هزینه ‌های آن پرداخته خواهد شد.

عمل جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی یک روش جراحی است که به ‌منظور رفع مشکلات تنفسی و زیبایی بینی انجام می‌ شود. در این روش، پزشک با تلاش برای کمترین تغییرات، مشکلات بینی را حل می ‌کند. خلاف مدل‌ های عروسکی و فانتزی، در جراحی بینی طبیعی، تغییرات زیادی در ساختار کلی بینی و پره ‌های آن ایجاد نمی ‌شود و فرم و چهره مراجعه ‌کننده تا حد زیادی ثابت است. در طول جراحی، پزشک باید سایز طبیعی بینی را در نظر داشته باشد و تقارن و اندازه طبیعی سوراخ‌ ها و پره ‌های بینی را حفظ کند. همچنین، قوز پشت بینی نیز باید کاملا طبیعی برطرف شود و یک ظاهر طبیعی برای زیباجو ایجاد شود.
پس از عمل، برای کاهش تورم و کبودی، استفاده از کیسه یخ توصیه می‌ شود و به هنگام خواب، سر را باید با زاویه روی بالشت قرار داده و به بینی فشاری وارد نشود. به علاوه، در ماه اول پس از عمل، از ‌انجام فعالیت‌ های سنگین و ریسک‌ پذیر پرهیز کنید و تمامی داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر موقع و مرتب مصرف کنید. رعایت نکات مراقبتی قبل از و پس از عمل و همچنین مراجعه به پزشک می ‌تواند به دستیابی به نتایج بهتر کمک کند. برای مطالعه بیشتر در این مورد می توانید به مقاله مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی در وبسایت ما مراجعه کنید.

روش ‌های جراحی بینی طبیعی

روش‌ های جراحی بینی طبیعی شامل دو روش باز و بسته است. هر یک از این روش‌ ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به توضیح آن ‌ها می‌ پردازیم:

جراحی به روش باز

در این روش جراحی، پوست بینی به ‌صورت کامل از روی استخوان و غضروف جدا می ‌شود و اصلاحات در فرم ظاهری بینی با بررسی در بخش میانی سوراخ بینی یا کلوملا آغاز می ‌شود. پزشک در این مواقع باید تمرکز و توجه خود را به جزئیات ساختار بینی اختصاص دهد و تسلط و اشراف کامل بر تکنیک ‌های جراحی داشته باشد. روش جراحی باز، به پزشک امکان تغییرات گسترده و وسیعی روی بینی زیباجو را می ‌دهد.

جراحی به روش بسته

در این روش جراحی، تیغه بینی هیچگونه برشی نمی‌ خورد و همه برش داخل بینی زده می‌ شود. برخلاف روش باز، در این روش جراحی پزشک دید کاملی به ساختار بینی ندارد، بنابراین احتمال بروز مشکلاتی نظیر نامتقارن شدن و دیگر عوارض نیز بیشتر است. جراحی بینی طبیعی به روش بسته، امکان تغییرات گسترده ‌ای روی بینی را نمی ‌دهد و پزشک مجبور است تا از تکنیک ‌های قدیمی استفاده کند.

در نهایت، انتخاب روش جراحی باید با توجه به نوع بینی و نظر پزشک و با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر روش انجام شود. همچنین، پیش از اقدام به جراحی بینی، بهتر است به دنبال یک پزشک مجرب و متخصص و مطمئن باشید و درباره سابقه آن پزشک تحقیق کنید تا بهترین نتایج را از عمل خود به دست آورید.

خواندن مقاله زیر به شما پیشنهاد می شود.

چرا بعد از جراحی بینی آبریزش داریم؟

مزایای جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی یک روش جراحی بینی است که مزایای بسیاری دارد. این روش علاوه بر حفظ شکل و ظاهر بینی، مانند دیگر روش‌ های جراحی بینی، به رفع مشکلات تنفسی هم می ‌پردازد. مدت ‌زمان و پروسه این عمل بسیار کوتاه است و دوره نقاهت بعد از عمل نیز به سرعت به پایان می ‌رسد. عوارض ناشی از عمل بینی طبیعی بسیار کمتر از دیگر روش ‌های جراحی بینی است و در این روش شکل و ظاهر بینی تا حدود زیادی حفظ می ‌شود.
همچنین، در این روش جراحی ظاهر پره‌ ها و سوراخ بینی متقارن خواهد بود و هیچگونه فرورفتگی و قوس در بینی ایجاد نمی ‌شود. با این روش، زیباجو می ‌تواند مشکلات تنفسی خود را برطرف کند و به دلیل مزایای بسیاری که دارد، جراحی بینی به روش طبیعی یکی از بهترین روش ‌های جراحی رینوپلاستی است. به همین دلیل، انتخاب این روش برای جراحی بینی، برای زیباجویانی که به دنبال تغییرات طبیعی و کمترین تغییرات در شکل و ظاهر بینی خود هستند، توصیه می‌ شود.

هدف از عمل بینی طبیعی چیست؟

هدف از جراحی بینی طبیعی اصلاح مشکلات تنفسی و ترمیم بینی است که در اثر نقص مادرزادی یا آسیب‌ های وارده برای افراد ایجاد شده است. در این عمل جراحی، اندازه و زاویه بینی به ‌صورت جزئی تغییر می ‌کند و پل بینی صاف می ‌شود، تغییر شکل نوک بینی و متقارن ساختن سوراخ‌ های بینی و پره‌ های آن نیز از دیگر اقدامات هدفمند این عمل جراحی است.
با این حال، باید دقت کرد که جراحی بینی طبیعی کار آسانی نیست و نیازمند مهارت و تجربه بسیار زیادی است. بنابراین، پیش از تصمیم‌ گیری برای انجام رینوپلاستی یا عمل بینی، بهتر است به دنبال یک پزشک متخصص و مجرب و مطمئن باشید و درباره سابقه آن پزشک تحقیق کنید تا بهترین نتایج را از عمل خود به دست آورید. در عمل بینی طبیعی، کسی نباید متوجه جراحی بینی شما شود و باید توجه داشته باشید که این عمل جراحی نیازمند دانش و تخصص بسیاری می‌ باشد. در نهایت، انتخاب پزشک و کلینیک مناسب و رعایت نکات مراقبتی پس از عمل، می ‌تواند به دستیابی به نتایج بهتر کمک کند.

خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می شود.

بهترین جراح بینی در شیراز

هزینه جراحی بینی طبیعی در شیراز

جراحی بینی طبیعی یکی از روش ‌های شایع درمانی برای اصلاح بینی است. هرچند که این عمل درمانی می‌ تواند از لحاظ زیبایی نیز تاثیر گذار باشد. این هزینه‌ ها بسته به عوامل زیادی مانند میزان تجربه و مهارت پزشک، سابقه او، نوع بیهوشی، مکان جراحی، تجهیزات مورد استفاده، شرایط زیباجو و تکنیک‌ های به ‌کار رفته می تواند متفاوت باشد.
لازم به ذکر است که هزینه‌ های دقیق عمل بینی تنها بعد از معاینه پزشک و بررسی ‌های او میسر است. پیش از اقدام به جراحی بینی، بهتر است به دنبال یک پزشک مجرب و متخصص و مطمئن باشید و درباره سابقه آن پزشک تحقیق کنید تا بهترین نتایج را از عمل خود به دست آورید.

شما می توانید جهت انجام عمل جراحی بینی طبیعی در شیراز، به دکتر وحید عین آبادی مراجعه کنید.