جراحیبینیگوشتی

جراحی بینی گوشتی، نوعی عمل بینی است که باعث تغییر شکل ظاهری بینی های نوع گوشتی می شود. در گذشته در صد موفقیت در عمل این نوع بینی ها بسیار پایین بود، اما امروزه به لطف پیشرفت علم پزشکی روش های مختلفی برای این عمل وجود دارد. شاید شما جز آن دسته از افرادی هستید که بینی گوشتی دارید، ولی با وجود تمایل به جراحی نگرانی های ذهن شما را به خود درگیر ساخته که آیا عمل بینی گوشتی سخت است و یا اینکه برگشت پذیر خواهد بود یا خیر؟ به منظور آشنایی بیشتر با ویژگی های بینی گوشتی و شرایط جراحی آن ها تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

مشخصات بینی گوشتی چیست؟

بینی براساس میزان ضخامت پوست به بینی های استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شود. در صورتی که پوست بینی بیش از حد متوسط ضخامت داشته باشد به این نوع بینی ها، بینی گوشتی گفته می شود. تفاوت این نوع بینی ها با بینی های با پوست طبیعی و نازک چنین است که عمدتا تغییرات بر ساختار بینی روی غضروف و اسکلت بینی ایجاد می شود و پوست بینی به هیچ عنوان در طول جراحی بخشی برداشته نمی شود.

زیرا هر گونه برش و برداشتن قسمتی از ضخامت پوست با اسکار همراه است و بر چهره فرد مشخص خواهد شد. اما استثنایی وجود دارد که تنها می توان از پره های بینی کم نمود که آن هم برای پهنای بینی است و روی اضافه پوست بینی اثر گذار نخواهد بود.

تفاوت بینی های گوشتی و استخوانی

برای درک بهتر از تفاوت بینی های گوشتی و استخوانی به این مثال توجه نمایید. در واقع تفاوت بینی های گوشتی و استخوانی همانند پارچه برزنت و حریر است.

پارچه حریر زمانی که بر روی زمین رها کنید کاملا پهن می شود و ساختار زمین را نشان می دهد، اما پارچه برزنت برای خود شکلی را ایجاد می نماید و از سطح صاف زمین تبعیت نمی کند. دقیقا بینی های گوشتی بدین شکل هستند به دلیل وجود پوست ضخیم نمی توان ساختار غضروفی بینی را مشاهده نمود.

تفاوت اصلی در ضخامت پوست است. در واقع این پوست است که بایستی بر روی اسکلت بینی بنشیند و فرم بینی را نشان دهد در صورتی که پوست ضخیم باشد این تبعیت ناقص بوده و فرم اسکلت بینی نشان داده نمی شود. اما بینی های استخوانی به دلیل آنکه ضخامت پوست کم است هر فرمی که بر روی ساختار بینی ایجاد نمایید کاملا مشخص خواهد بود.جالب است بدانید که بینی گوشتی در مردان به نسبت زنان بسیار شایع تر است.

بینی های گوشتی برای جراحی مناسب هستند؟

در صورتی که بینی گوشتی قوز و افتادگی نداشته و صرفا بزرگ باشد، به طور معمول برای این نوع بینی ها نمی توان کاری انجام داد و چنین افرادی کاندید مناسبی برای جراحی نخواهند بود و با وجود چنین شرایطی از آن ها خواسته می شود تا از انجام عمل زیبایی صرف نظر نمایند و سراغ جراح پلاستیک دیگری نروند.

اما در صورتی که بینی گوشتی با قوز و افتادگی همراه باشد می توان تغییراتی در این نوع بینی ها ایجاد نمود و سبب می گردد تا حدی چهره و بینی فرد قبل و بعد از جراحی متفاوت باشد. در ضمن توجه داشته باشید اگر بینی ضخیم و گوشتی است و سایز بزرگی نداشته باشد، با گذاشتن غضروف در قسمت های مخصوصی از بینی همانند نوک بینی می توان به بینی فرم دلخواه را داد تا در نهایت جراحی با نتیجه قابل قبولی همراه باشد.