جراحیبینیطبیعی

بینی یکی از نقاط برجسته صورت است که در میانه صورت قرار دارد. در صورتی که بینی در برخی زوایا دچار دفرمیتی و تغییر شکل باشد و ظاهر مناسبی نداشته باشد احتمال دارد که این مورد بر روحیه و اعتماد به نفس فرد تاثیر بگذارد. به همین دلیل بسیاری افراد برای جراحی بینی اقدام می کنند. ولی یکی از جراحی های بینی که محبوبیت بالایی دارد جراحی بینی طبیعی است. به صورتی که انجام جراحی بر روی بینی خیلی مشهود نباشد و تنها ایرادات بینی رفع گردند.

در صورتی که بینی دچار شکستگی شده باشد، سایز بینی بیش از حد بزرگ باشد و یا قوز برجسته ای بر روی بینی وجود داشته باشد می توان برای جراحی بینی اقدام شود. یک فوق تخصص جراح پلاستیک با تکیه بر دانش روز دنیا و تکنیک های مناسب می تواند ظاهری ایده آل برای بینی ایجاد کند تا دیگر جنبه های صورت هم زیبایی بیشتری داشته باشند. جدا از بحث زیبایی بینی، برای اصلاح مشکلات ساختاری بینی مانند پولیپ بینی و مشکلات تنفسی هم از جراحی بینی کمک گرفته می شود.

 

جراحی بینی طبیعی چیست؟

اگر جراحی زیبایی بینی را در نظر بگیرید، سوالاتی درباره جراحی بینی و شکل بینی بعد از عمل در میان بسیاری از سؤالات ذهن شما، از اهمیت بیشتری برخوردار است، از جمله:

  • آیا بینی من زیبا خواهد شد؟
  • آیا مشخص خواهد شد که من یک عمل جراحی انجام داده ام؟
  • برخورد کسانی که در اطراف من هستند، چگونه خواهد بود؟

۸۰٪ بیمارانی که می خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند، تمایل به داشتن بینی طبیعی دارند اما می توانیم ببینیم که هر بیمار ساختارهای مختلف بینی را در گفتگوهایش ارزیابی می کند. این کاملاً طبیعی است، زیرا ساختار صورت هر فرد و همچنین ساختارهای اجتماعی-فرهنگی و احساس زیبایی در محیط اطرافشان با یکدیگر متفاوت است. بنابراین، هنگام برنامه ریزی قبل از جراحی بینی، نه تنها ساختار بینی و صورت بیمار بلکه کلیه این عوامل نیز باید در نظر گرفته شود.

زیبایی بینی و انطباق آن با استانداردهای جهانی باید هدف قرار گرفته شود. درست است که معیارهایی در ساختار بینی و صورت وجود دارد که توسط ملت ها در طول تاریخ زیبا و جذاب به نظر می رسد و باید مورد توجه قرار گیرند اما بینی باید با ویژگی های صورت فرد نیز سازگار باشد. بنابراین، بینی که یکی از اعضای قابل توجه در صورت است، باید با سایر قسمت های صورت سازگار باشد.

 

علاوه بر این، بینی باید با ویژگی های فرهنگی اجتماعی، منطقه ای فرد مطابقت داشته باشد و انتظارات وی در این راستا برآورده شود. به بیان دیگر، اگر بینی شما پس از جراحی، زیبا ترین بینی در جهان به حساب می آید اما انتظار شما را برآورده نمی کند، این یک بینی مشکل دار است. در مرحله برنامه ریزی، همه این موارد باید بین پزشک و بیمار مطرح شوند. طراحی یک برنامه با ارزیابی تمام اطلاعات و انتظارات بیمار، به ویژه در مرحله برنامه ریزی، مهم است.

هدف از جراحی بینی طبیعی، ایجاد فرمی از بینی است که به طور خاص برای فرد در نظر گرفته شده است به شرطی که بینی با سایر اجزای صورت فرد منطبق باشد، استانداردهای پذیرفته شده جهانی مورد توجه قرار گیرد و فرد از بینی رضایت داشته باشد.

جراحی بینی به شکل طبیعی در واقع یک رویکرد برای جراحی عمل بینی ا‌ست که در آن هدف حفظ غضروف، استخوان و بافت نرم، در وضعیتی کاملا طبیعی‌ است. این رویکرد خاص، موجب می‌شود که بینی فرد طبیعی و مادرزادی  به نظر برسد. از طرفی، فرم بینی‌های طبیعی با چهره فرد متناسب‌اند و بیش از حد کوچک یا دارای قوس غیرعادی نمی‌باشند. رویکرد‌های اصلی ایجاد یک بینی طبیعی به شرح زیر است:

  • فرم‌دهی و جابه­ جایی غضروف به محل طبیعی آن
  • برای عدم تقارن تیغه بینی از غضروف کافی استفاده میشود.
  • حداقل میزان بالا بردن نوک بینی
  • اقدامات مناسب پس از جراحی به منظور ایجاد جای زخم