انواععملجراحیپلکیابلفاروپلاستی

انواع عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی:

در مقاله جراحی پلک در شیراز با تعریف عمل بلفاروپلاستی، الزام و شرابط انجام این عمل، نکات مربوط به قبل و حین عمل آشنا شدیم، اما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های جراحی پلک و همینطور روش کار دکتر عین آبادی برای عمل بلفاروپلاستی در شیراز آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 به طور معمول این عمل در دو نوع عمل جراحی پلک بالا و پلک پایین صورت می گیرد که هر دوی این روش ها توسط دکتر عین آبادی و با عنوان عمل جراحی پلک در شیراز (بلفاروپلاستی در شیراز) انجام می گیرد. در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم:

  • جراحی پلک بالا:

این عمل معمولا با  برش روی پوست انجام می شود اما در شرایط خاص که امکان برش های روی پوست وجود نداشته باشد می توان از پشت پلک هم برش ایجاد کرد.

از آنجاییکه مردم اغلب پف چشم را هم به اسم افتادگی چشم می شناسند لازم است ذکر کنیم که افتادگی پلک به جابجایی پلک از جای اصلی خود به قسمتی پایین تر و پوشاندن قسمتی از کره چشم اطلاق می شود که گاهی یک پلک و در اغلب موارد هر دو پلک دچار افتادگی می شوند.

افتادگی پلک ها می تواند همراه با پف چشم باشد که عمل بلفاروپلاستی پلک بالا هردوی این موارد را برطرف می کند.

در عمل بلفاروپلاستی پلک بالا، کمی بالاتر از خط مژه برش می خورد که فاصله آن با لبه پلک چیزی بین ۸-۱۰ میلی متر است، هرچند در افراد مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد.

بعد از ایجاد برش مقداری از پوست و چربی های اضافه حذف و با در برخی موارد جابجا می شوند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن فرم پلک و چشم ها را اصلاح کرده و بهبود ببخشند.  در نهایت با بخیه برش ایجاد شده ، عمل بلفاروپلاستی در پلک بالا به اتمام می رسد.

نکته: توجه داشته باشید که در این جا تنها مراحل کلی عمل که برای بیماران و مخاطبان قابل درک هستند توضبح داده شده است و این عمل هم مانند عمل های جراحی دیگر، ریزه کاری های بسیار زیادی را شامل می شود که در مقاله “ جراحی پلک در شیراز  ( بلفاروپلاستی در شیراز )” از شرح آن ها صرف نظر کرده ایم.

  • جراحی پلک پایین:

در روش های قدیمی عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، معمولا یک برش از روی پوست و در قسمتی پایینتر از لبه پلک و خط مژه ها ایجاد می شد که با حذف و جابجایی پوست ، چربی یا عضله های اضافه و بخیه برش به اتمام می رسید.

اما امروزه یک روش مدرن و جدید جایگزین روش قدیمی شده است که برش از قسمت داخلی پلک پایین انجام میشود و خود شامل تکنیک های مختلفی می شود ، به طوریکه قبلا این روش  به صورت حذف پف و چربی اضافه صورت می گرفت و اثری از برش روی پوست دیده نمی شد.

اما روش معمولی که امروزه از آن استفاده می شود ایجاد برش در زیر (پشت پلک) و هم سطح سازی پوست با استفاده از برداشتن چربی های اضافه و جایگذاری آن ها در خط اشک (خط گودی که از چشم به سمت بینی کشیده می شود)  برای هم سطح سازی خط اشک و پر کردن گودی آن هم زمان با برطرف کردن پف زیر چشم می باشد.

عمل بلفاروپلاستی برای هر چهار پلک معمولا بین یک الی چهار ساعت طول می کشد و  در نهایت با اتمام هرکدام از عمل های فوق ، بیمار نیاز به رعایت برخی نکات بعد از عمل را دارد که در ادامه شرح می دهیم:

  • هنگام خواب ، وضعیت سر را در زاویه ۴۵ درجه نگه دارید.
  • تا ۷۲ ساعت می توانید از کیسه یخ برای کاهش ورم ناشی از جراحی استفاده کنید.
  • تنها در صورت داستن درد از داروهای مسکنی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.
  • داشتن کمی خونریزی در جای بخیه ها و یا متورم شدن پلک ها بعد از عمل جای نگرانی ندارد. با اینحال در صورت تداوم یافتن خونریزی و یا همراه بودن درد در پلک ها و چشم ها بهتر است با دکتر هماهنگ کنید.
  • تا یک هفته بعد از عمل از کشیدگی پلک ها، لبخند و خمیازه خودداری کنید.
  • تا سه هفته بعد از عمل فعالیت های سنگین بدنی نداشته باشید تا ضربان قلبتان زیر ۱۰۰ ضربه در دقیقه حفظ شود.
  • تا سه هفته از بلند کردن اجسامی که وزن آن ها بیشتر از ۵/۲ کیلوگرم می باشد خود داری کنید.
  • آبریزش و خشکی چشم ها ، احساس کشیدگی در قسمت پلک ها، تورم و قرمزی چشم ها و گاها تاری دید بعد از عمل بلفاروپلاستی چندان عجیب نیست و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.
  • داروهای تجویز شده تویط پزشک را به موقع و به طور مرتب استفاده کنید اما در صورتی که نسبت به استفاده هرکدام از داروها حساسیت و یا واکنشی منفی مانند تهوع، تنگی نفس، اسهال و … داشتید هرچه زودتر با پزشک تماس بگیرید.

نهایتا برای مشاوره و یا انجام عمل بلفاروپلاستی در شیراز ( جراحی پلک در شیراز ) می توانید به مطب دکتر عین آبادی ، متخصص مراجعه کنید.