انواعروشهایپیکرتراشیدرشیراز

در جامعه‌ امروزی ظاهر فرد بسیار مهم است و از این رو بسیاری از افراد به دنبال روش ‌هایی هستند که به آنها کمک کند تا به شکلی جذاب تر ظاهر شوند. پیکرتراشی، به عنوان یکی از روش ‌های موجود برای بهبود ظاهر، امروزه بسیار محبوب شده است. این فرایند شامل حذف چربی‌ های اضافی، کشیده کردن پوست و بهبود ظاهر مناطق مختلف بدن می باشد. در این مقاله، به بررسی انواع روش‌ های پیکرتراشی می پردازیم.

پیکرتراشی چیست؟

دستیابی به تناسب اندام و وزن مناسب، همیشه مهم و حائز اهمیت بوده است و برای رسیدن به این هدف، راهکارهای زیادی وجود دارد. یکی از رایج ‌ترین روش‌ ها، کانتورینگ یا پیکرتراشی است. از این روش، به کمک حذف چربی ‌های موضعی بدن، برای دستیابی به اندامی ایده ‌آل و دلخواه استفاده می ‌شود.
هدف اصلی این جراحی، تغییر و شکل دهی به نواحی مشخصی از بدن است و در این روش، هیچ آسیبی به بافت ‌ها و سیستم عصبی بدن فرد وارد نمی‌ شود. برای حذف چربی نواحی خاصی از بدن، پیکرتراشی شامل زیرمجموعه‌ های مختلفی است که یکی از معروف ‌ترین آنها لیپوماتیک است.
باید توجه داشت که پیکرتراشی، راه حلی برای کاهش وزن بالا نیست، بلکه برای حذف چربی نواحی خاصی از بدن و تغییر فرم آنها استفاده می‌ شود. همچنین، انجام این جراحی، منوط به رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی است. لذا، ابتدا بهتر است فرد رژیم و ورزش را به صورت منظم رعایت کند و درصورت نتیجه نگرفتن، نسبت به انجام این جراحی اقدام کند.
همچنین، پس از جراحی، باید به دقت دستورالعمل‌ های مرتبط با نواحی مشخصی از بدن را اجرا کرده و نکاتی را که جراح مشخص می‌ کند، رعایت کرد تا نتیجه جراحی برای مدت طولانی باقی بماند.
در کل، پیکرتراشی یکی از روش ‌های مؤثر و رایج برای دستیابی به تناسب و وزن مناسب است. با انجام این جراحی و رعایت مراقبت ‌های پس از آن، می ‌توانید به اندام ایده ‌آل و دلخواه خود نزدیک شوید. برای مطالعه بیشتر در مورد پیکرتراشی، می توانید به مقاله پیکرتراشی چیست؟ در وبسایت ما مراجعه کنید.

معرفی انواع روش‌ های پیکرتراشی

پیکرتراشی، شامل روش‌ هایی است که با حذف چربی ‌های اضافی، کشیده کردن پوست و بهبود ظاهر مناطق مختلف بدن، به بهبود ظاهر کمک می‌ کنند. این روش ها عبارتند از:

روش لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از تکنیک ‌های پیکرتراشی است که با برش کوچکی در ناحیه موردنظر شروع می ‌شود و با استفاده از دستگاه مکش، چربی ‌های موضعی بدن را خارج می‌ کند. این چربی ‌ها قابلیت استفاده دارند و این تکنیک برای نواحی خاص بدن مانند شکم، پهلو ها، پشت، ران، بازوها و غبغب مناسب است.
از مزایای لیپوساکشن می توانیم به حذف دائمی چربی‌ های موضعی بدن، بهبود شکل و ظاهر نواحی موردنظر و کاهش احتمال بروز بیماری ‌های مرتبط با چربی اشاره کنیم. با این حال، عوارضی مانند کبودی، تورم، قرمزی و درد در ناحیه جراحی ممکن است رخ دهد و دوره نقاهت حدودا ۶ هفته طول می‌ کشد.
در کل، لیپوساکشن یکی از تکنیک ‌های مؤثر برای حذف چربی‌ های موضعی بدن است.

خواندن مقاله زیر هم به شما توصیه می شود.

مراقبت های قبل و بعد از عمل لیپوماتیک

روش لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از معروف ‌ترین روش‌ های تخلیه چربی و لاغری است که طرفداران زیادی هم دارد. در این روش، بدون نیاز به برش محل مورد نظر، میله و دستگاه تخلیه چربی از طریق سوراخ ‌های ایجاد شده وارد ناحیه مورد نظر می ‌شوند. یکی از مزایای این روش، قابلیت استفاده از چربی ‌ها در سایر نقاط بدن است. به این ترتیب اگر فرد خواهان تغییر فرم ناحیه دیگر باشد، از طریق تزریق چربی به آن ناحیه به هدف خود می ‌رسد.
برای انجام این روش جراحی، تمام مراقبت‌ های لازم برای سایر جراحی‌ ها باید رعایت شود. تا دو هفته قبل از جراحی، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی ممنوع است و تمامی داروهایی که توسط فرد مصرف می ‌شوند باید توسط پزشک بررسی شوند. یکی از عارضه ‌های رایج این روش جراحی، تورم است که بعد از گذشت حدودا ۲ ماه کاملا برطرف می ‌شود.
لیپوماتیک دارای مزایای زیادی است که می ‌توان به آن‌ ها اشاره کرد. این روش با سرعت بالایی چربی ‌های موضعی را حذف می ‌کند، بدون نیاز به بیهوشی انجام می ‌شود و بعد از اتمام تخلیه چربی، نیازی به بستری شدن وجود ندارد. همچنین طول مدت عمل تقریبا کوتاه است. دوره نقاهت نسبتا کمی نیز دارد و نسبت به برخی از تکنیک ‌های دیگر، ماندگاری بیشتری دارد.
با توجه به مزایای فراوان لیپوماتیک، این روش می‌ تواند به عنوان یک روش مؤثر برای تخلیه چربی و لاغری مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، همانند دیگر روش‌ های جراحی، قبل از انجام این روش، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و تمامی راهکارها و ریسک ‌های مربوط به جراحی را بررسی کنید.

روش لیپوست

لیپوست یکی از روش‌ های پیکرتراشی است که با استفاده از دستگاه ‌های خاص و تکنیک ‌های لرزش و TLA انجام می ‌شود. در این روش، بافت چربی از نواحی مختلف بدن تخلیه می ‌شود. یکی از مزایای این روش، امکان استفاده مجدد از چربی‌ های خارج شده است. این روش با ایمنی بالایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می ‌شود و بعد از جلسات متعدد، نتایج آن قابل مشاهده می باشد.
در این روش، از دو تکنیک لرزش و TLA استفاده می‌ شود. تکنیک لرزش با استفاده از یک ابزار خاص انجام می‌ شود و باعث تحریک سلول‌ های چربی می‌ گردد. تکنیک TLA نیز با استفاده از یک دستگاه خاص و با ساکشن کردن سلول ‌های چربی، آن‌ ها را از بافت جدا می ‌کند. این دو تکنیک همزمان انجام می ‌شوند و باعث تخلیه چربی از ناحیه مورد نظر می ‌شوند.
مزایای این روش شامل ایمنی بالا، عدم نیاز به بیهوشی، استفاده همزمان از دو تکنیک لرزش و TLA و قابلیت استفاده مجدد از چربی‌ های خارج شده است. همچنین، این روش باعث کاهش دوران نقاهت و افزایش روند بهبودی می ‌شود. با این حال، برای داشتن نتایج بهتر و جلوگیری از عوارض جانبی، بهتر است این روش تنها توسط پزشکان متخصص و با توجه به وضعیت سلامتی فرد انجام شود.

روش ابدومینوپلاستی

چربی ‌های اضافی شکم و پهلو باعث افتادگی و آویزان شدن شکم می ‌شوند که در بسیاری از موارد با تمرینات و رژیم غذایی بهبود نمی‌ یابند. در این شرایط، ابدومینوپلاستی به عنوان یک روش جراحی انجام می ‌شود که به کشیدن شکم و حذف چربی ‌های اضافی کمک می ‌کند.
در این روش، پوست اضافی شکم با برش جراحی برداشته می‌ شود و پوست ناحیه بالای شکم به جای آن پیوند می ‌خورد. بعد از انجام این روش، خط برش روی شکم باقی می‌ ماند که با گذشت مدتی تا حدودی محو می ‌شود. با انجام این روش، شکم کاملاً صاف و کشیده می ‌شود و چربی ‌های اضافی از ناحیه مورد نظر خارج می‌ شوند.

خواندن مقاله زیر نیز به شما توصیه می شود.

عمل ابدومینوپلاستی در شیراز

شما می توانید جهت انجام پیکرتراشی در شیراز، به دکتر وحید عین آبادی مراجعه کنید.